tisdag 18 oktober 2016

Stöld av babian

Boken "Stöld av babian" av Anna Karolina är en debutroman som heter duga. Det är en väldigt spännande bladvändare som handlar om Amanda, en nybliven polis vars egentliga intention med sitt yrkesval är att på egen hand ta reda på varför hennes syster begick självmord. För att lyckas med det behöver hon nästla sig in i de kriminellas värld och här kommer nästa huvudperson in, Adnan, en man som just släppts ut efter att ha avtjänat ett fängelsestraff. En av de övriga karaktärerna som har stor betydelse för handlingen är polisen, tillika ärkesvinet, Magnus. En polis med en så kvinnoförnedrande syn så man bara vill kräkas och hoppas innerligt att han bara existerar i fantasin.

Jag tänker inte avslöja något av handlingen, men så mycket kan jag säga att det var definitivt en bok som jag hade oerhört svårt att lägga ifrån mig. Må hända att många av karaktärerna är stereotypa, men det kanske finns en anledning till det. Det enda jag skulle kunna tänkas gnälla lite på är möjligen att jag tycker att titeln är aningens långsökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar